Svaki prvi tjedan u listopadu obilježava se Dječji tjedan, tjedan u kojem se raznim programskim sadržajima i aktivnostima nastoji usmjeriti pozornost javnosti i lokalne zajednice na važnost prepoznavanja i podržavanja prava i potreba djece. Za nas koji svakodnevno radimo s djecom, svaki je dan dan djeteta, no ovo je kao svojevrstan rođendan, odnosno rođendanski tjedan, tjedan kada nastojimo ono što inače radimo posebno istaknuti i podijeliti s javnošću, uključiti roditelje te omogućiti djeci aktivnu participaciju u lokalnoj zajednici.
Prije 3 godine, točnije 3.10.2109. vrtić je nakon dugogodišnjeg rada u nenamjenskim prostorijama, na različitim lokacijama, dobio novi, suvremen objekt te smo konačno, nakon svih ovih nepogoda (epidemioloških mjera, zatvaranja i zabrana) u mogućnosti jačati suradnju s roditeljima, otvoriti svoja vrata te obilježiti Dan Vrtića, koji nam se odlično uklopio u aktivnosti planirane povodom Dječjeg tjedna.
Odgajateljice su u bogato osmišljenom programu, između ostalog, za djecu uprizorile priču „Tri praščića“. Šetnjom kroz grad Nin posjetili smo s djecom sve znamenitosti i bogatu kulturnu baštinu koje je kraljevski grad Nin prepun. Zajedno s našim školarcima iz OŠ „Petar Zoranić“, odnosno našim bivšim vrtićancima, posadili smo u dvorištu vrtića Stablo prijateljstva, kao simbol zajedništva, te izradili i zakopali „Vremensku kapsulu“, u koju su djeca ostavila crteže, predmete i poruke ljubavi i prijateljstva za buduće naraštaje. Izrađivali su zastavice s porukama o pravima i potrebama djeteta, poruke odraslima koje smo zajedno podijelili gradom. Na kraju tjedna, a ujedno i povodom Dana vrtića, otvorili smo vrata našeg vrtića roditeljima, kroz izložbu dječjih radova, plakate djece u aktivnostima, pokušali roditeljima omogućiti uvid u odgojno obrazovni rad i približiti utjecaj pojedinih aktivnosti na razvoj različitih kompetencija i sposobnosti djece, kroz kreativne i likovne radionice omogućiti povezivanje vrtića i roditelja, kao dva najvažnija segmenta u odrastanju djeteta, jer vrtić je djeci kao drugi dom, a roditelji pak primarni odgajatelji, i zajednička suradnja je od izrazite važnosti za dobrobit djece.
U proteklih gotovo tri godine, ta suradnja se nažalost svodila na online komunikaciju i komunikaciju putem društvenih grupa, tako da smo jedva dočekali ulazak roditelja u skupine, jer im želimo približiti način rada našeg vrtića, koji se bazira na shvaćanju vrtića kao mjesta u kojem se podržava dječja priroda učenja i razvoja, stvara atmosfera ljepote istraživanja, radosti otkrivanja, uvažavanja, razumijevanja, promišljanja, izražavanja i povezivanja. Nastojimo kvalitetno i bogato osmišljenim prostorom, slušanjem djeteta, razumijevanjem djeteta i pružanjem pravovremene i kvalitetne podrške osigurati najbolje moguće uvjete za poticanje prirodnog učenja djece te poticati cjelovit razvoj. A suradnja i boravak roditelja u vrtiću jača dječje emocionalne kompetencije, ono se osjeća sigurnije i povezanije sa svojim prvim domom, te se gubi onaj institucionalizirani prizvuk, a vrtić zaista postaje dječja kuća.
Gorana Žuvela
stručni suradnik pedagog